Pellegrini tají najdrahšiu bilbordovú kampaň

Peter Pellegrini tají zrejme najväčšiu bilbordovú kampaň spomedzi všetkých prezidentských kandidátov. Naznačujú to dáta spoločnosti Kantar Media, ktorá pre nás pripravila prehľad platenej politickej reklamy za mesiac február. Agentúra zmonitorovala 1230 klasických bilbordov s tematikou prezidentských volieb, z ktorých mohol mať Pellegrini podľa nášho prepočtu až 700.

Favorit volieb dosiaľ nezverejnil na svojom transparentnom účte platby za outdoor. K dnešnému dňu má v kampani len výdavky 155-tisíc, v skutočnosti by to po zarátaní bilbordov mohlo byť podobne, ako má jeho hlavný rival Ivan Korčok (aktuálne 423-tisíc). Ten vo februári nakúpil 310 bilbordov, ďalších 150 mal iný prezidentský kandidát Ján Kubiš a stovku Krisztián Forró. Pellegrini a Korčok mali aj menšie množstvá drahých bigbordov a ďalších drahších reklamných formátov, ako je napr. reklama na autobusoch MHD.

Vyčísliť presne Pellegriniho bilbordovú kampaň nie je možné, nakoľko najväčšia bilbordová spoločnosť BigMedia bola opäť ochotná zverejniť iba celkový počet predaných nosičov s politickou reklamou. Zvyšní kandidáti nemali problém pre Transparency vyčísliť svoje bilbordy, vďaka čomu možno skonštatovať, že predseda Hlasu mal okolo 700 bilbordov, plus ďalšie väčšie formáty. Kým Korčok minul vo februári na outdoor 90-tisíc eur, u Pellegriniho to mohlo byť viac.

Príklad, Korčok mal vo februári na Prístavnom moste v Bratislave (jedna z najdrahších reklám, akú si možno kúpiť), jeden bigboard, Pellegrini tam mal dva. Marcová bilbordová kampaň stojí Korčoka podľa jeho transparentného účtu 142-tisíc eur, Pellegrini má aj v tomto mesiaci viditeľne viac reklamných plôch. Kým Korčok na bilbordy doteraz vynaložil 232-tisíc eur, outdoorová reklama predsedu Hlasu mohla vyjsť už na štvrť milióna. Náš odhad môže kandidát spresniť, ak zverejní podrobnosti kampane.

Pellegriniho kampaň sme minulý týždeň vyhodnotili ako najmenej transparentnú. Jej problémom je aj to, že predseda parlamentu na ňu dosiaľ vyzbieral len 250-tisíc eur, pričom svojich darcov tají na straníckom účte strany Hlas. Hodnota kampane však vysoko prevyšuje túto sumu a je otázka, z čoho vlastne predseda vládnej strany kampaň financuje. On samotný oznámil, že dodrží zákon a jeho strana darcov zverejní vo výročnej správe, to však bude až na budúci rok.

(luk)

Print Friendly, PDF & Email
This entry was posted in volby-hlavna-stranka-aktuality, volby2024-prezident-aktuality and tagged . Bookmark the permalink.