V závere kampane Pellegrini na internete prevýšil Korčoka

Záver predvolebnej kampane pred prvý kolom prezidentských volieb sa odohráva na internete. Tu prebral iniciatívu Peter Pellegrini, ktorý v poslednom týždni investoval do online reklamy viac ako 15-tisíc eur. Je to dvojnásobok toho, čo vložil v posledných dňoch jeho hlavný súper Ivan Korčok.

Silnú online kampaň má aj pretí preferenčne najsilnejší kandidát Štefan Harabin, ktorý do šírenia svojich videí investoval v poslednom týždni viac ako 13-tisíc. Korčoka tesne predbehol aj Krisztián Forró (s výdavkami na online takmer 8-tisíc eur). O polnoci začína volebné moratórium a kandidáti budú musieť svoju reklamu zastaviť.

Ján Kubiš v závere výraznejšie nepridal (týždňové výdavky 1,5 tisíc eur), zvyšní kandidáti dokonca nemajú vôbec žiadnu online kampaň. Aktuálna prezidentská kampaň na internete zaostáva za tou poslednou v roku 2019, kde len súčasná prezidentka Zuzana Čaputová dala na online celkovo až 220-tisíc eur, čo je suma, ktorú teraz zrejme neprekonajú všetci kandidáti dokopy.

Pellegrini sa tak v závere prvého kola kampane doťahuje celkovými výdavkami na Korčoka. Ten dal dosiaľ na online 52-tisíc eur, Pelleggrini už 47-tisíc. Oboch brzdí fakt, že obaja sa už dostali s celkovými výdavkami cez sumu 400-tisíc eur (pri Pellegrinim ide o náš odhad) a do polmiliónového limitu, ktorý platí pre kandidátov, im ostáva už iba niekoľko desiatok tisíc, ktoré si musia odložiť na druhé kolo volieb. Korčok je zrejme v o niečo horšej situácii kvôli dlhšej kampani, ktorú začal už vlani. V Transparency opakovane kritizujeme, že víťazi prvého kola prezidentských volieb nemajú k dispozícii osobitný limit pre druhé kolo.

Peter Pellegrini má najväčší zásah pri statuse s inscenovaným videom, v ktorom mu obyčajní ľudia vyjadrujú svoju podporu. Kandidát do jeho šírenia investoval jeden a pol tisíca eur, vďaka čomu sa zobrazilo väčšej časti slovenského Facebooku (až 800-tisíc zobrazení). Rovnakú sumu Ivan Korčok investoval na sociálnej sieti do videoreakcie na svojho súpera Pellegriniho v súvislosti s oznámením českého premiéra o prerušení medzivládnych konzultácií so Slovenskom (až 600-tisíc zobrazení).

Najúspešnejší status kampane však vyprodukoval Igor Matovič, ktorý nemá vôbec žiadnu platenú kampaň a ako jediný prezidentský kandidát ani transparentný účet. Video o tom, ako sa hovorca jeho hnutia Slovensko vydal za ministerkou kultúry Martinou Šimkovičovou do Abu Dhabi sa stalo virálnym. Aj bez sponzoringu ho na Matovičovom profile lajkovalo päťtisíc ľudí.

(luk)

Print Friendly, PDF & Email
This entry was posted in volby-hlavna-stranka-aktuality, volby2024-prezident-aktuality and tagged , , , . Bookmark the permalink.