Férovú politickú online reklamu monitorujeme v celom regióne

Teší nás, že pri monitoringu kampaní pred jesennými miestnymi a regionálnymi voľbami môžeme v Transparency zúročiť aj skúsenosti zo zahraničia. A v niečom zase inšpirovať našich partnerov.

Pred pár dňami sme sa v Bratislave prvýkrát osobne stretli s našimi kolegami z maďarskej protikorupčnej organizácie K-Monitor, českého združenia KohoVolit.eu a poľskej Nadácie Fundacja Odpowiedzialna Polityka, ktorí sa financovaniu politiky venujú vo svojich krajinách. V júni sme s nimi spustili aj spoločný projekt zameraný na politickú reklamu v online prostredí.

V rámci projektu, ktorý získal podporu aj z International Visegrad Fund, sa okrem monitoringu kampaní zameriavame aj na spoločné európske pravidlá. Európska komisia totiž vlani v novembri predstavila návrh novej legislatívy o politickej reklame, volebných pravidlách a financovaní politických strán.

Každá politická reklama by podľa nej mala byť transparentne označená, vrátane údajov o jej objednávateľovi, zdrojoch financovania či vynaloženej sume. Aj keď nové celoeurópske pravidlá majú platiť až od roku 2023, aby už podľa nich bežala kampaň pred voľbami do Európskeho parlamentu, viaceré diskutované princípy máme v našej legislatíve už dnes. Aj práve na ich dodržiavanie sa v Transparency zameriavame v rámci aktuálneho monitoringu pred októbrovými voľbami.

Ak ste sa vo Vašich mestách, obciach či krajoch stretli s neférovými praktikami pri kampaniach, dajte nám o tom vedieť, radi problematické prípady preveríme.

Podporiť #TransparentneVolby môžete aj Vy na https://transparency.darujme.sk/volby

Ďakujeme!

Print Friendly, PDF & Email
This entry was posted in volby2022-aktuality. Bookmark the permalink.