Transparency u Braňa Závodského v Exprese: Koľko stojí kampaň môžeme len odhadovať

Koľko minú jednotlivé strany na kampaň pred predčasnými parlamentnými voľbami? A zmestia sa všetky do trojmiliónových limitov, alebo budú niektoré balansovať na hrane či za ňou? Možnosti občianskej kontroly sú pri týchto otázkach obmedzené, keďže do výdavkových limitov sa zarátava aj obdobie predkampane už od polovice decembra 2022. Koľko minuli strany počas polročnej predkampane, zistíme zo strohých záverečných správ strán až po voľbách.

Ako ukazujú transparentné účty strán aj naše nedávne hodnotenie transparentnosti kampaní, aj v tejto otázke však prevládajú medzi stranami veľké rozdiely v prístupe.  „Niektorí priznávajú tieto výdavky a majú ich aj na transparentnom účte, niektorí nám neodpovedali ani na otázky a toto sú peniaze, o ktorých netušíme nič,“ zhodnotila naša kolegyňa a analytička Martina Hilbertová vo včerajšej relácii Rádia Expres Braňo Závodský naživo.

Kým na kampaň v roku 2020 strany vynaložili 23 miliónov eur, aktuálne sa výdavky na transparentných účtoch blížia k 14 miliónom. Predkampaň v Transparency dosiaľ odhadujeme na najmenej tri milióny, aktuálne sa teda celkové náklady na kampaň môžu pohybovať cez 17 miliónov. Finále kampaní je však stále pred nami a my v Transparency ho budeme pozorne monitorovať.

Celý rozhovor Martiny u Braňa Závodského o priebehu kampaní, ich financovaní a transparentnosti si môžete vypočuť aj pozrieť tu: https://youtu.be/8C3LaN5yVTs

Print Friendly, PDF & Email
This entry was posted in volby-hlavna-stranka-aktuality, volby2023-aktuality, volby2023-hodnotenia kampaní. Bookmark the permalink.