Značnú časť kampane pred nedávnymi spojenými komunálnymi a župnými voľbami sa odohrala v online prostredí. Podľa odhadu Transparency International Slovensko tvorili výdavky na online propagáciu najmenej 14 percent z celkových viac ako 12 miliónov eur vynaložených na predvolebnú kampaň politickými stranami a kandidátmi.
Organizácia zaznamenala v rámci uskutočneného monitoringu viaceré systémové nedostatky s negatívnymi dopadmi na verejnú kontrolu. Zhrnuté sú v základnej Národnej správe zameriavajúcej sa na transparentnosť politickej reklamy v online prostredí, ktorá je aj predmetom novej pripravovanej legislatívy na európskej úrovni.
TIS ponúka aj širší regionálny európsky kontext, ktorým je základné porovnanie so situáciou v Česku, Poľsku a Maďarsku zhrnuté v Správe za región V4. Oba dokumenty obsahujú návrhy niektorých opatrení, ktoré by mohli situáciu v danej oblasti sprehľadniť. Problematiku politickej reklamy v online prostredí bude podrobnejšie rozobraná v rozšírenej analýze v nasledujúcich mesiacoch.