Kandidát na primátora Trnavy Baroš musí opäť opraviť svoje bilbordy

Kandidát na primátora Trnavy Branislav Baroš musí už druhýkrát preliepať svoje bilbordy. Len nedávno sme v Transparency upozornili, že tento kandidát má v krajskom meste neoznačenú politickú reklamu, čo je v rozpore so zákonom. Baroš reagoval, že zjedná nápravu a na bilbordoch onedlho naozaj pribudol oznam o objednávateľovi reklamy.

Tým je však podľa oznamu Barošove občianske združenie Trnava pre každého. Uchádzač o post primátora tak porušil pravidlá súťaže druhýkrát, pretože zákon nedovoľuje viesť predvolebnú kampaň nikomu inému okrem kandidátov či ich strán.

„Pri komunikácii s agentúrou prišlo k nedorozumeniu,“ napísal nám dnes Baroš s tým, že bilbordy opäť prelepí a uvedie na nich svoje meno. Ak sa tak stane, upustíme od avizovaného podania podnetu, ktoré iniciujeme pri nami identifikovaných podozreniach na porušenia zákona.

Barošova kampaň stále vzbudzuje otázniky. Financuje ju zatiaľ z prostriedkov svojho občianskeho združenia, ktoré previedlo na jeho účet sumu 6800 eur. Zákon však kandidátom neumožňuje prijímať dary od občianskych združení, nadácií alebo neziskových organizácií.

Na druhej strane vítame, že Baroš splnil verejný sľub a sprístupnil účet svojho združenia Trnava pre každého, cez ktoré v meste financoval imidžovú kampaň jeho iniciatívy.

Aj tento transparentný účet združenia však vykazuje podobný nedostatok, ako účet samotného kandidáta. Nezobrazuje príjemcov platieb, čo pri kampaňových účtoch kandidátov zákon vyžaduje. Takáto prax sťažuje verejnú kontrolu. Pri viacerých platbách nie je jasné, kde peniaze na kampaň skončili. Nielen Baroša, ale všetkých kandidátov vyzývame, aby transparentnosť svojich kampaní nepodceňovali a podobné nedostatky odstránili.

Podporiť #TransparentneVolby môžete aj Vy na webe Transparency.

Ďakujeme!

Print Friendly, PDF & Email
This entry was posted in volby2022-aktuality. Bookmark the permalink.