Strany už Ministerstvu vnútra odovzdali záverečné správy k eurovoľbám, vďaka čomu poznáme definitívnu cenu kampane. Dovedna na ňu minuli 7,3 milióna eur, čo je o tretinu viac ako v roku 2019 (4,9 milióna eur). Takmer miliónovú kampaň napokon okrem najsilnejšej dvojice PS a Smeru dosiahla aj strana Hlas s jedným získaným mandátom. Tá neštandardne až mesiac po voľbách poslala na transparentný účet ďalších 350-tisíc eur na dodatočnú úhradu nákladov (jej celkové výdavky tak dosiahli 0,99 mil. eur).
Výsledné čísla ukázali, že na víťazstvo v eurovoľbách bolo nevyhnutné investovať do kampane šesťcifernú sumu. S Progresívnym Slovenskom (1,04 mil. eur) o prvenstvo súperiaci Smer vykázal napokon najvyššie výdavky až vo výške 1,61 milióna eur. Strana si do nich zahrnula aj nákladnú šnúru podujatí k MDŽ (výdavky 424-tisíc eur), ktoré organizuje pravidelne.

Top 10 kampaní podľa výdavkov opäť potvrdilo výhodu väčších zavedených strán, ktoré mohli rátať s miliónmi štátnych príspevkov získaných za umiestnenie vo vlaňajších parlamentných voľbách.
Jediná strana bez štátnych príspevkov, ktorá mala europarlament na dosah (volebný zisk 4,7%), sú Demokrati, ktorí v záverečnej správe vykázali 160-tisícovú kampaň. Desať preferenčne najsilnejších strán tak minulo spolu až 6,9 milióna eur. Zvyšných 14 strán so sumárnymi výdavkami 400-tisíc sa ocitlo v úlohe štatistov.
Za úspešnú však možno okrem dvojice najsilnejších strán považovať aj kampaň hnutia Republika, ktoré dokázalo obsadiť tretie mesto vo voľbách (2 z 15 slovenských mandátov) len s pol miliónovou kampaňou.
(luk)