Netransparentné informovanie o platbách za kampaň v nitrianskej župe je zrejme nákazlivé. Koncom augusta sme v Transparency kritizovali kandidáta Hlasu a Sme rodina Branislava Becíka za neidentifikovateľné platby na jeho transparentnom účte dovedna za 46-tisíc eur. O šesť týždňov bližšie k voľbám to vyzerá podobne aj na transparentných účtoch jeho vážnych súperov – súčasného župana Milana Belicu (kandiduje ako nezávislý) a Martiny Holečkovej (koalícia KDH, SaS, Tím Kraj Nitra, Šanca, Spolu, ODS, DS, OKS, Za ľudí).
Belica z transparentného účtu zatiaľ na kampaň odoslal dovedna 30-tisíc eur v piatich platbách, komu však nie je jasné ani pri jednej. Namiesto údaju o protistrane figuruje pri všetkých len údaj „NOTPROVIDED“ (neposkytnuté). Z poznámok aspoň čiastočne vidno, že išlo o platby za prieskum, komunikačnú kampaň či bilbordy a facebook. Sedem väčších neidentifikovateľných platieb dovedna za takmer 35-tisíc má na účte aj Holečková, z poznámok možno vyčítať len, že išlo o úhrady faktúr.
Slovenská sporiteľňa, kde majú obidvaja založený transparentný účet, nám potvrdila, že informácia NOTPROVIDED znamená, že klient údaj o protistrane nevyplnil a banka ho k dispozícii nemá.
Spomínaný nešvár nie je rozšírený len v súboji o nitrianskeho župana. Vôbec najnetransparentnejšiu kampaň v tomto ohľade má bývalý futbalový rozhodca, poslanec parlamentu a aktuálny kandidát na prešovského primátora Ľuboš Micheľ (Hlas). Na jeho účte svieti informácia „NOTPROVIDED“ až pri 16 platbách dovedna za 62-tisíc eur. Z popiskov tiež vidno iba, že išlo o úhrady faktúr. Komu a za čo, verejnosť nezistí. Výraznejšie sa tento problém objavuje napríklad aj na účtoch nezávislých kandidátov na primátora Nitry Štefana Štefeka (6 platieb dovedna za vyše 10-tisíc eur) a Trenčína Miloša Mičegu (2 platby dokopy cez 17-tisíc). Mičega nám už dávnejšie odpísal, že v jeho prípade išlo o úhradu mediálnej kampane pre spoločnosť UNIVERSAL McCANN.
Mimochodom, vyššie spomínaný kandidát na nitrianskeho župana Branislav Becík si našu kritiku zobral k srdcu a využil možnosť Fiobanky editovať poznámky pri platbách aj spätne. Z nich sa už dnes dá vyčítať nielen to, že išlo napríklad o platby reklamným agentúram Nubium, BigMedia či ISPA, ale aj čo a v akom množstve si od nich kandidát objednával.