Na Facebooku zaútočil Igor Matovič, do reklamy leje násobne viac ako Eduard Heger

Okolo nás sa skutočne zvolebnieva – viaceré politické strany roztáčajú naplno predvolebné kampane. Keďže väčšina z nich ignoruje transparentné účty, ktoré nie sú v predkampani povinné, pokúšame sa im pozerať na prsty inak. Od dnešného dňa publikujeme na našom volebnom webe https://volby.transparency.sk/parlament2023 aj informácie o politickej reklame na sociálnej sieti Facebook, ktoré sa snažíme vyťažiť z údajov spoločnosti Meta. Tie ukazujú aj veľký nástup Igora Matoviča, ktorý momentálne leje do reklamy na Facebooku násobne viac ako Demokrati končiaceho premiéra Eduarda Hegera.Masívna online kampaň

Matoviča odštartovala v apríli, za posledných 30 dní do nej OĽaNO investovalo 23,5-tisíca eur (všetky sumy bez DPH), čo je naviac spomedzi všetkých politických strán. Za prvý májový týždeň to bolo 5600 eur, čo v praxi znamená denný sponzoring statusov za takmer tisícku. Na transparentnom účte OĽaNO pritom nevidíme nič, Matovič ho zatiaľ nevyužíva.

Demokrati Eduarda Hegera, ktorí s Matovičom súperia o cenné preferencie, na rozdiel od neho nemajú na účte milióny eur štátnych príspevkov, a tak vyzerá aj ich online kampaň. Za posledný mesiac do Facebooku investovali necelých 1200 eur. V poslednom týždni však akcelerujú aj oni a výdavky len za sedem dní narástli na 1500 eur. Oveľa aktívnejšie je aj KDH, ktoré sa spomína v súvislosti s možným spájaním sa s Demokratmi. To cez profil strany a jeho predsedu nalialo do Facebooku za posledných 30 dní viac ako 13-tisíc eur, za posledný týždeň až 4-tisíc.

Pri pohľade na menej presné dáta získané z finančných intervalov uvádzaných spoločnosťou Meta, mohla minúť tento rok najviac na politickú reklamu strana Smer Roberta Fica, a to viac ako 77-tisíc eur (stredná hodnota). Na druhom mieste za ňou je Progresívne Slovensko so strednou hodnotou celkových výdavkov vo výške viac ako 53-tisíc eur.

(luk)

Print Friendly, PDF & Email
This entry was posted in volby2023-aktuality and tagged , , , , . Bookmark the permalink.