Kandidát Martin Kližan má v Bratislave najdrahšie bilbordy. V jeho výdavkoch ich nevidno

Zatiaľ najväčšiu predvolebnú kampaň predvádza v Bratislave tenista Martin Kližan, ktorý sa usiluje v októbrových voľbách získať post starostu Petržalky. Problémom je, že ju nevidno na jeho transparentnom účte a bývalý špičkový slovenský reprezentant to nevie uspokojivo vysvetliť.

Kližan má už tretí mesiac veľkoformátovú reklamu na Prístavnom moste, čo je jedna z najdrahších lokalít pre outdoor na Slovensku. Zhruba desiatku veľkých bigbordov má okolo celej Petržalky, vo vnútri najväčšej mestskej časti ich dopĺňajú klasické bilbordy. V Transparency takúto kampaň odhadujeme na 60 až 80 tisíc eur.

Spolu s inými výdavkami na transparentnom účte už tenista mohol vyčerpať, alebo dokonca aj mierne prekročiť zákonný limit 100-tisíc eur. To sa však nedá overiť, pretože na jeho účte svieti jediná platba za outdorovú kampaň, podľa ktorej si kúpil bilbord za 1.844 eur. To je suma zhruba zodpovedajúca mesačnému prenájmu jedného bigboardu.

Kližan nám spresnil, že bilbordov sa týka aj ďalší výdavok na transparentnom účte vo výške 9.637,20 eur, pri ktorého úhrade však spravil chybu a v poznámke ho nepopísal. Tenista navyše tvrdí, že za bilboardy zaplatil aj ďalších 26.205,60 eur, avšak ešte v máji pred založením transparentného účtu.

Kandidát na starostu Petržalky Martin Kližan má veľkoformátovú reklamu okolo celej mestskej časti. Foto:TIS.

Do Transparency poslal aj dokument, ktorý má dokazovať prevod takejto sumy z jeho súkromného účtu. „Nie je to síce moja povinnosť vám poskytnúť tieto informácie, ale vo všetkej transparentnosti chcem, aby to bolo verejne dostupné“ napísal. Zákon pritom kandidátom prikazuje platiť kampaň výhradne cez transparentný účet. Kližan tvrdí, že to nemusel spraviť, keďže platil pred začiatkom oficiálnej predvolebnej kampane.

Podľa vysvetlenia tenistu teda jeho bilbordová kampaň stála necelých 38-tisíc eur. Navyše tvrdí, že si ju objednal iba na mesiace júl, september a október. V auguste mu vraj teda visela zadarmo, čo je značne neobvyklé. „To, či je niečo výhodne, alebo nevýhodné pre billboardové spoločnosti prosím nechajte na nich,“ reagoval na našu výhradu, že bilbordy zrejme stáli oveľa viac.

„Ako rodený a hrdý Petržalčan cítim, že naša mestská časť potrebuje zmenu k lepšiemu,“ odôvodnil svoju kandidatúru na sociálnej sieti Kližan. Vo výbave starostu stotisícovej Petržalky by nepochybne mala byť aj schopnosť hodnoverne a transparentne narábať s financiami. Kandidát ju v rámci kampane zatiaľ nepreukazuje.

(luk)

Print Friendly, PDF & Email
This entry was posted in volby2022-aktuality. Bookmark the permalink.